nedeľa 9. decembra 2012

Zvianočnieva sa...

  Tak a máme druhú advetnú nedeľu za sebou. Zas sme o krôčik k jednému z najkrajších období nielen v kalendári, ale dovolím si povedať, že aj v srdciach mnohých ľudí. Ja nie som, samozrejme, výnimkou.
  Zhon v uliciach, komercia valiaca sa zo všetkých strán, plno riadov na umytie, občas napätá atmosféra z nedorozumení - to všetko sa akosi ľahšie zvláda a prehliada, keď mi do vnútra zavíta ten starý známy, ba až nostalgický sa opakujúci pocit pokoja a zvláštnej radosti, ktorý ma prepadne pri pomyslení na to magické slovo na sedem písmen.
  A aby som sa do tejto sviatočnej atmosféry ešte viac telom a dušou vcítila, tak som už pred vyše mesiacom začala zháňať materiály na dekoráciu nášho nového obydlia, a veruže bolo toho dosť na pozeranie. Musím sa priznať, že som kvôli tomu po pár dňoch hľadania takmer prišla o jasnú hlavu, a tak som si dala nutnú pauzu, a znova sa do toho pustila tesne pred adventom a už to tentoraz neboli nápady od cudzích, ale priamo odo mňa.
  Poviem vám, bola to fuška, zohnať všetky veci na aranžmá črtajúce sa v mojej hlave, ale námaha stála zato, a ja už teraz môžem teda s hrdosťou predstaviť kúsok zo svojej predvianočnej radosti prevtelenej do hmotnej podoby v príbytku.
  Takže nech sa páči, vstúpte...
 
  Tento kútik bol prvý, ktorý som mala celkovo premyslený za dosť krátku dobu, a čo je najlepšie, je pre mňa odvtedy tým najkrajším zo všetkých, na ktorý sa pozerám napríklad aj teraz, keď píšem tento príspevok


  Nedá mi nevenovať osobitnú pozornosť môjmu oválnemu advetnému vencu, ktorý je pretvorený do formy dekorácie slávnostne prestreného stola. Pri jeho výrobe som použila 4 kónické sviečky v zlatej farbe, červeno-zelenú látkovú mašľu, vetvičky tuje západnej, smreka glauka, borovice lesnej a jej šišiek; ďalej vianočné gule v odtieňoch zlatej farby, hrsť dekoračnej škorice zviazanej zlatobielou stuhou, konáriky ozdobnej šípky a v neposlednom rade aj zlatistožlté poinsettie (vianočná hviezda).
  V podobnom duchu sa niesla aj parapetná dekorácia o obrázok vyššie, ale s rozdielnou stuhou a pridanou dekoráciou vo forme červených trblietavých hviezdičiek a zlatých guliek na oboch koncoch aranžmá
 
 

   V kuchyni som si zaumienila použiť čo najviac jedlých, voňavých ozdôb v odtieni totožnom nášmu jedálenskému nábytku - oranžovej a hnedej. A tu je výsledok - pomaranče ozdobené malými klinčekmi posadené do "misiek" zo suchej floristickej formy oblepenej medovníkom a dekorované konopným povrazom. A -ako inak- kus z našej prírody: žalude z duba, kúsky badyánu, vetvičky smreka glauka a borovice sosny. K tomu som volila rôzne druhy sviečok v oranžovej a bielej farbe
 


  V druhom okne som sa rozhodla pokračovať v podobnom duchu. Tu som ale pomaranče zmenila za mandarínky, plody žaluďa za šišky borovice, vetvičky smreku glauka za smrek opadavý. Ponechala som borovicu a oranžové sfarbenie sviečok
 
 
  A takmer na záver som si pre vás nechala stredobod - vianočný stromček. Viem, že je naň ešte priskoro, ani ja by som ho za normálnych okolností ešte nemala. Ale tento je špeciálny, lebo je len nás dvoch v naše prvé spoločné Vianoce. Znovu som vyberala odtiene zlatej, oranžovej spestrenou červenou. Samotný stromček je 150 cm vysoká borovica
 
 
  Nemohla som si odpustiť ďarčeky (zatiaľ iba provizórne) v duchu jednoduchej videckej elegancie
 
 
    Veru Štedrý večer sa blíži, už cítim jeho vôňu a chuť, tak už len pridám jednu nádhernú skladbu a idem ďalej spomínať :) 
 
 

2 komentáre:

  1. co dodat, vidiet, ze si stastna, tak to ma byt a ze su vsetky veci, ci uz dekoracie, alebo jedla robene z laskou, zelam vam teda obom, nech vam to dlho vydrzi a poriadne si uzivajte cas straveny spolu.

    OdpovedaťOdstrániť